Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /modules/assets/vendor/lessphp/lessc.inc.php on line 657

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /modules/assets/vendor/lessphp/lessc.inc.php on line 1624

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /modules/assets/vendor/lessphp/lessc.inc.php on line 2281

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /modules/assets/vendor/lessphp/lessc.inc.php on line 2335
Opinie, stanowiska, uchwały - Opinie i stanowiska 2016 r. - 12 – 15 września 2016 roku - Opinia Krajowej Rady Sądownictwa z dnia 15 września 2016 r. (Nr WO 020-133/16, druk sejmowy nr 795) - Krajowa Rada Sądownictwa

Opinia Krajowej Rady Sądownictwa z dnia 15 września 2016 r. (Nr WO 020-133/16, druk sejmowy nr 795)

                    

OPINIA

KRAJOWEJ RADY SĄDOWNICTWA

 

z dnia 15 września 2016 r.

 

w przedmiocie projektu ustawy o zmianie ustawy o grach hazardowych oraz niektórych innych ustaw

 

Krajowa Rada Sądownictwa, po zapoznaniu się z rządowym projektem ustawy o zmianie ustawy o grach hazardowych oraz niektórych innych ustaw, zauważa, że wątpliwości budzi uregulowanie art. 15f-15h, w szczególności w zakresie ograniczenia udostępniania usług płatniczych u dostawców tych usług w sytuacji, gdy zostanie zarejestrowana domena dotycząca oferowania gier hazardowych – w tym także delegacja ustawowa określona w art. 15h.

Jednocześnie Rada zwraca uwagę, że brzmienie art. 89 oraz art. 90 przedmiotowego projektu budzi wątpliwości w zakresie zgodności z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej. W ust. 3 pierwszego z wymienionych przepisów przewidziano możliwość wymierzenia przez naczelnika urzędu celnego kary pieniężnej osobom pełniącym funkcje kierownicze lub wchodzącym w skład organów zarządzających osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, urządzających gry hazardowe bez koncesji, zezwolenia lub zgłoszenia. Kary te byłyby wymierzane niezależnie od kary nakładanej na przedsiębiorcę, określonej w ust. 1 pkt 1, co stwarza możliwość podwójnego karania. Pojawia się również wątpliwość, co do zastosowania proponowanej regulacji w przypadku wieloosobowego zarządu. W kontekście art. 90 projektu, regulującego odpowiedzialność administracyjną podmiotów wymienionych w art. 89 oraz w obliczu regulujących przedmiotową materię przepisów karnych, na gruncie projektu będzie istniała możliwość wymierzenia trzech rodzajów kar, co jest niezgodne z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej.

Pliki do pobrania:

< powrót

print